Εκτύπωση

308452946 10228587674942397 1923750503843252852 n

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

 

Χρυσοβαλάντη (Βάλια) Παπαναστασοπούλου

e-mail: valiapapanas1

Valia Papanastasopoulou | University Ecclesiastical Academy of Crete - Academia.edu

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ

 

 

ΓΝΩΣΗ Η/Υ

 

- Cambridge International Diploma in IT Skills Standard Level (Vellum Global)

Επεξεργασία κειμένου (Microsoft Word 2010)

Υπολογιστικά φύλλα (Microsoft Excel 2010)

Υπηρεσίες διαδικτύου (MS Internet Explorer, Microsoft Outlook 2010)

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

 

 

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

- Στο χειμερινό εξάμηνο:

1. «Ερμηνεία Ιστορικών βιβλίων της Π. Διαθήκης από το κείμενο των Ο΄»

2. «Θεολογία της Παλαιάς Διαθήκης»

3. Ιστορία του βιβλικού Ισραήλ (επιλεγόμενο)

- Στο εαρινό εξάμηνο:

1. «Ερμηνεία Προφητικών και Ποιητικών Βιβλίων της Π. Διαθήκης από το κείμενο των Ο΄» (Δ΄ Εξάμηνο)

2. Προϊστορία του βιβλικού Ισραήλ (επιλεγόμενο)

- Μεταπτυχιακά σεμινάρια: Προφητεία και προφήτες στην αιχμαλωσιακή και μεταιχμαλωσιακή περίοδο (χειμερινό και εαρινό εξάμηνο).

- Στο χειμερινό εξάμηνο:

1. «Ερμηνεία Ιστορικών βιβλίων της Π. Διαθήκης από το κείμενο των Ο΄».

2. «Θεολογία της Παλαιάς Διαθήκης».

3. «Ο Ισραήλ και τα έθνη στο προφητικό μήνυμα» (επιλεγόμενο).

- Στο εαρινό εξάμηνο:

1. «Ερμηνεία Προφητικών και Ποιητικών Βιβλίων της Π. Διαθήκης από το κείμενο των Ο΄».

2. «Ο θεσμός της βασιλείας στον βιβλικό Ισραήλ» (επιλεγόμενο).

3. «Η σχέση του Θεού με το λαό Ισραήλ στην ιστορία» (επιλεγόμενο).

- Μεταπτυχιακά σεμινάρια: Προφητεία στον βιβλικό Ισραήλ Ι (χειμερινό εξάμηνο) και Προφητεία στον βιβλικό Ισραήλ ΙΙ (θερινό εξάμηνο).

1. Ερμηνεία της Παλαιάς Διαθήκης (Στ΄ Εξάμηνο)

2. Ερμηνεία της Παλαιάς Διαθήκης εκ του Πρωτοτύπου (Η΄ Εξάμηνο)

- Χειμερινό εξάμηνο

1. Εισαγωγή στην Παλαιά Διαθήκη- Βιβλική Αρχαιολογία (Υ)

2. Εισαγωγή στην Καινή Διαθήκη (Υ)

3. Χριστιανική Αρχαιολογία (Υ)

4. Η Αγία Γραφή στην Ορθόδοξη Λατρεία (Ε)

5. Ιστορία Χρόνων της Καινής Διαθήκης και Στοιχεία της Εβραϊκής Γλώσσας (Ε)

6. Θεολογική και Λειτουργική Ερμηνεία της Βυζαντινής Εικονογραφίας (Ε)

7. Πατριαρχείο Ιεροσολύμων: Ιστορία, Κοινωνία, Πολιτισμός (Ε)

 

ΣΥΝΕΧΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

 

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

 

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

 

ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ

 

1. Η ιουδαϊκή κοινότητα της Ελεφαντίνης, εκδόσεις Βάνιας, Θεσσαλονίκη 2001.

2. Βιβλικός Συγκρητισμός και Αρχαιολογικές Μαρτυρίες στην εποχή του Σιδήρου (1200-587 π.Χ.), OstraconPublishing, Θεσσαλονίκη 2020.

3. Οι θυσίες των παιδιών στον βιβλικό Ισραήλ, την Εγγύς Ανατολή και τη Μεσόγειο. Θεολογική και Αρχαιολογική Μελέτη, εκδόσεις OstraconPublishing, Θεσσαλονίκη 2022.

 

ΑΡΘΡΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ ΤΟΜΟΙ

 

4. «Ιεριχώ: η αρχαιότερη πόλη του κόσµου», CORPUS 66 (∆εκέµβριος 2004), σσ. 28-41.

5. «Ουρ. Η πόλη των Χαλδαίων», CORPUS 70 (Απρίλιος 2005), σσ. 18-27.

6. «Εµείς και τα Μουσεία», Το Πρώτο Σκαλί 2 (Μάιος 2006), σσ. 32-33.

7. «Πέλλα: Η πρωτεύουσα των Μακεδόνων βασιλέων», Φωτόδεντρο 1 (Απρίλιος 2007), σ. 23.

8. (σε συνεργασία µε Β. Παππά), «Σύζευξη της ελληνικής και χριστιανικής παιδείας όπως διαφαίνεται µέσα από το έργο του Μ. Βασιλείου «Προς τους νέους, όπως αν εξ Ελληνικών ωφελοίντο λόγων», Γρηγόριος ο Παλαµάς 825 (2008), σσ. 765-779.

9. «Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης», Crecendo 1 (Ιανουάριος 2010), σσ. 41-45.

10. «Το εβραϊκό νεκροταφείο της Θεσσαλονίκης. Ένας τόπος µνήµης και περισυλλογής», 2011 στο http://www.jct.gr/Papanastosopoulou.pdf (ιστοσελίδα Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης).

11. «Γεώργιος Χαλκιάς-Στραβελάκης (MustaphaKhasnadar) (مصطفى خزندار ). Ένας Χιώτης βεζίρης της Τύνιδας (1817-1878)», στο Αρχαιολογία και Τέχνες (2012) http://www.archaiologia.gr/blog/publishig/%CE%B3%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%83-%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%B9%CE%B1%CF%83-%E2%80%93-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B2%CE%B5%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CE%B7%CF%83-mustapha-khasnadar/

12. «Σπηλαιολογία. Η συμβολή της στην Προϊστορική Αρχαιολογία», 22.08.2012, στο Αρχαιολογία και Τέχνες http://www.archaiologia.gr/blog/publishig/%CF%83%CF%80%CE%B7%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%B1/

13. «Αρχαιολογία και 21ος αιώνας», 22.08.2012 στο Αρχαιολογία και Τέχνες http://www.archaiologia.gr/blog/publishig/%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-21%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BD%CE%B1%CF%83/

14. «Η περιπέτεια της χαμένης Ατλαντίδας. Από τον Πλάτωνα μέχρι την εποχή μας», Περιοδικό Fractal, τεύχος 3, Αύγουστος 2014, http://fractalart.gr/i-peripetia-tis-chamenis-atlantidas-a/.

15. «Έζησε 5 χρόνια, 2 μήνες, 6 μέρες και 6 ώρες». Η επιτύμβια στήλη ενός μικρού δούλου της ρωμαϊκής εποχής», Περιοδικό Fractal, τεύχος 5, Οκτώβριος 2014, http://fractalart.gr/ezise-5-chronia-2-mines-6-meres-ke-6-ores-i-epitimvia-stili-enos-mikrou-doulou-tis-romaikis-epochis/.

16. «Βασίλειος Τζαφέρης (1936-2014). Πρώην Διευθυντής της Αρχής Αρχαιοτήτων του Ισραήλ», Περιοδικό amen, 04/01/2015, http://www.amen.gr/article20256.

17. Ο Μ. Αλέξανδρος στις αφηγήσεις του Κορανίου: Ο μυστηριώδης Dhu al-Qarnayn (=Ντου αλ-Καρνάϊν), Περιοδικό Fractal, τεύχος 8, Ιανουάριος 2015, http://fractalart.gr/megas-alexandros/.

18. «Η αρχαιολογία της καταστροφής. Το φαινόμενο της damnatio memoriae στην αρχαία Μεσοποταμία και το σύγχρονο Ιράκ», Περιοδικό Fractal, τεύχος 10, Απρίλιος 2015, http://fractalart.gr/valia-papanastasopoulou-damnatio-memoriae/.

19. «Η εβραϊκή κοινότητα της Χίου: από τους ρωμαϊκούς χρόνους έως και το τέλος της Τουρκοκρατίας (14 π.Χ.-1912)», Περιοδικό Αρχαιολογία και Τέχνες, https://www.archaiologia.gr/blog/2016/05/30/η-ιουδαϊκή-κοινότητα-της-χίου/.

20. «Η Δραστηριότητα των Αιγαίων Εμπόρων στην Περιοχή της Συρίας – Παλαιστίνης κατά την Ύστερη Εποχή του Χαλκού (14ος – 13ος αι. π.Χ.)», στο Ανασκαφή (18/07/2017), http://anaskafi.blogspot.gr/2017/07/14-13.html.

21. “Popular Religion in ancient Judah during the 8th and 7th centuries B.C. The case of the female pillar figurines”στοσσ. 105-111.

22. (σε συνεργασία με Χ. Ιωαννίδου) «Τα λόγια του Ιησού ενώπιον του Μ. Συνεδρίου σε Ματθαίο (26, 59-68) και Λουκά (22, 63-71)», περιοδικό Πεμπτουσία (24/04/2019), Τα λόγια του Ιησού ενώπιον του Μ. Συνεδρίου σε Ματθαίο (26, 59-68) και Λουκά (22, 63-71) | Πεμπτουσία (pemptousia.gr)

23. «Μία επιγραφή – δείγμα της εβραϊκής παρουσίας στη Χίο», Αρχαιολογία και Τέχνες 129 (Απρίλιος 2019), σσ. 114-119.

24. «Όταν τα δέντρα μιλούν». Η ιστορία του Ιωάθαμ (Κρ. 9,8-15) μέσα στο περιβάλλον της Εγγύς Ανατολής. Από το μύθο στην παραβολή», Θεολογικά Δρώμενα (5/02/2020), Χρυσοβαλάντη Παπαναστασοπούλου, «Όταν τα δέντρα μιλούν». Η ιστορία του Ιωάθαμ (Κρ. 9,8-15) μέσα στο περιβάλλον της Εγγύς Ανατολής. Από το μύθο στην παραβολή | ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ (auth.gr)

25. «Θυσίες παιδιών στον βιβλικό Ισραήλ», Παύλειος Λόγος, περιοδικό Ι.Μ. Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας, τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2021 (υπό δημοσίευση).

26. «Ιερατείο και τοπικά ιερά στον αρχαίο Ισραήλ. Βιβλικές μαρτυρίες και αρχαιολογικά δεδομένα», στα Πρακτικά του Β΄ Διεπιστημονικού Συνεδρίου ΑΕΑΑ με τίτλο Ιερωσύνη, Εθνεγερσία, σύγχρονη ζωή, εκδ. Γρηγόρη, Αθήνα 2022.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

 

ΜΕΛΟΣ

 

- American Society of Overseas Research (ASOR)

- Aegeus: Εταιρεία Προϊστορικής Αρχαιολογίας

- European Association of Biblical Studies

- Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ»

- Φίλοι του Ιστορικού Αρχείου της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας

- Society of Biblical Litterature (SBL)

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ – ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ -ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

 

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

 

Βιβλική θεολογία και ερμηνεία των βιβλικών κειμένων, αρχαιολογία της Παλαιστίνης (Βιβλική Αρχαιολογία) και της Εγγύς Ανατολής, αρχαιολογία της εποχής του Χαλκού στο Αιγαίο, μεθοδολογία και τεχνικές της αρχαιολογικής έρευνας, ταφικές πρακτικές και έθιµα, προϊστορική ειδωλοπλαστική, ζητήματα θρησκευτικού συγκρητισμού στον χώρο της Συροπαλαιστίνης την εποχή του Σιδήρου.

 

ΕΤΕΡΟΑΝΑΦΟΡΕΣ

 

1. Η Ιουδαϊκή κοινότητα της Ελεφαντίνης, εκδ. Βάνιας, Θεσσαλονίκη 2001

Παζάρσκη Ι. Μαρία, Η ελληνιστική επιρροή στη σκέψη του Εκκλησιαστή, διδακτορική διατριβή στη Θεολογική Σχολή ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη 2006.

Πύλη Ελένη, Το Πάσχα και τα Άζυμα στο Αρχαίο Ισραήλ, μεταπτυχιακή εργασία στη Θεολογική Σχολή ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη 2009.

Γαλάνης Τιμολέων, Το ανεικόνιστο του Θεού και τα είδωλα, διδακτορική διατριβή στη Θεολογική Σχολή ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη 2015.

π. Χαρίτων (Σταμάτιος) Μιχαήλ, Η Αλεξάνδρεια ως χώρος συνάντησης του ιουδαϊσμού και του ελληνισμού, μεταπτυχιακή εργασία στη Θεολογική Σχολή ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη 2020.

2. (σε συνεργασία µε Β. Παππά), «Σύζευξη της ελληνικής και χριστιανικής παιδείας όπως διαφαίνεται µέσα από το έργο του Μ. Βασιλείου «Προς τους νέους, όπως αν εξ Ελληνικών ωφελοίντο λόγων», Γρηγόριος ο Παλαµάς 825 (2008), σσ. 765-779.

Πεκτεσίδου Όλγα, Οι εννέα λόγοι του Μεγάλου Βασιλείου στην Εξαήμερο: ανάλυση – παιδαγωγική προσέγγιση, μεταπτυχιακή εργασία στην Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας, Φλώρινα 2015.

 

3. «Γεώργιος Χαλκιάς-Στραβελάκης (MustaphaKhasnadar) (مصطفى خزندار ). Ένας Χιώτης βεζίρης της Τύνιδας (1817-1878)», στο Αρχαιολογία και Τέχνες (2012)

Καραβόλου Ειρήνη, Συμβίωση Ελλήνων και Οθωμανών στη Χίο πριν από το 1822. Η τύχη των αιχμαλώτων και η εικόνα των Οθωμανών Τούρκων ως «Άλλων» στις αφηγήσεις της Καταστροφής και σε άλλες πηγές του 19ου αιώνα, διδακτορική διατριβή στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννινα 2019.

 

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ

 

Δρ. Ζέτα Ξεκαλάκη, περιοδικό Αρχαιολογία και Τέχνες: Βιβλιοκρισία για τη μονογραφία Χ.Ι. Παπαναστασοπούλου: «Βιβλικός Συγκρητισμός και Αρχαιολογικές Μαρτυρίες στην Εποχή του Σιδήρου», Χ. I. Παπαναστασοπούλου, Βιβλικός Συγκρητισμός και Αρχαιολογία (archaiologia.gr)

Δείτε το βιογραφικό σε μορφή pdf.